ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:46 | اکتبر05 تهران

ایران از آمریکا پول فروش 32 تن آب سنگین را گرفته است

تاریخ: 11:03, 18-07-2016.

تهران. دوشنبه، 18 جولای 2016 میلادی برابر با 28 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه "نشاط فعالیت هسته ای" ما همچنان محفوظ است گفت: 32 تن آب سنگینی که به آمریکا فروختیم پول ‌آنرا گرفتیم و بعد آب سنگین را تحویل دادیم .
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، علی اکبر صالحی افزود: در حال رایزنی با روس ها هستیم تا 40 تن آب سنگین به آنها بفروشیم .
وی تصریح کرد: تعداد دیگری از کشورهای اروپایی هم تقاضای آب سنگین از ما کرده اند.
صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وارد حوزه آب سنگین شده است گفت: بعضی ها می گویند چرا آب سنگین را می فروشید، باید ابتدا ببینیم نیاز آب سنگین ما چقدر است .
وی ادامه داد: اگر راکتور اراک بعداز چند سال دیگر راه اندازی شود نیاز ما به آب سنگین 60 الی 70 تن است در حالیکه ما سالی 25 تن آب سنگین تولید می کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: عزیزانی که می گویند چرا آب سنگین می فروشید،‌ بگویند اگر نفروشیم با این آب سنگین چکار کنیم .
صالحی اظهار داشت: فرصت خوبی برای ما پیش آمده است تا آب سنگین به بازارهای دیگر صادر کنیم .
وی با بیان اینکه آب سنگین یک کالای راهبردی است گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به فروش آب سنگین نظارت دارد و نه ما می توانیم آنرا به هر کسی بفروشیم و نه هر کسی می تواند در بازار آزاد آب سنگین بخرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: