ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:16 | اکتبر06 تهران

بارگیری نفت خام صادراتی در شناور جدید بنام خلیج فارس آغاز شد

تاریخ: 11:21, 18-11-2014.


تهران. سه شنبه، 18 نوامبر 2014 میلادی برابر با 27 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بارگیری نفت میدان های سروش و نوروز در شناور جدید صادراتی خلیج فارس آغاز شد.
بنابراین گزارش، حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: روزانه بیش از 70 هزار بشکه نفت خام به این شناور منتقل می شود و هم اکنون 250 هزار بشکه نفت خام در این شناور ذخیره شده است.
آقای حافظی افزود: تا چند روز آینده انتقال نفت ادامه دارد و قرار است حدود 600 هزار بشکه نفت در این شناور ذخیره سازی شود تا برنامه های راه اندازی آن به صورت کامل انجام گیرد.
وی اضافه کرد: شناور خلیج فارس تا یک ماه آینده، بارگیری می شود.
پایانه شناور صادراتی نفت خام خلیج فارس با ظرفیت دو میلیون و 200 هزار بشکه مجهز به پیشرفته ترین سامانه های اندازه گیری است.
این شناور، نفت سنگین و ویژه میدان های سروش و نوروز واقع در منطقه را صادر می کند.
سال های گذشته نفت میدان های سروش و نوروز در پایانه شناور سورنا ذخیره و از همانجا بارگیری می شد و با بهره برداری نهایی از شناور صادراتی خلیج فارس صادرات نفت این میدان ها از شناور سورنا به شناور خلیج فارس منتقل می شود.
میدان سروش و نوروز به همراه میدان های هندیجان و بهرگانسر در منطقه بهرگان در کنار بندر امام حسن از توابع شهرستان دیلم استان بوشهر قرار دارد.
این منطقه یکی از 6 منطقه فلات قاره است و با سابقه ای 50 ساله در بهره برداری از میدان های نفتی در دریا پیشتاز صنعت نفت دریایی کشور به حساب می آید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: