ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:47 | اکتبر06 تهران

همکاری های امنیتی ایران و چین گسترش می یابد

تاریخ: 11:14, 18-11-2014.


تهران. سه شنبه، 18 نوامبر 2014 میلادی برابر با 27 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر کشور ایران در دیدار منگ جیان چو، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با اشاره به حجم مناسبات میان دو کشور خواستار گسترش همکاری های امنیتی میان ایران و چین شد.
بنابراین گزارش، بنقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی، در این دیدار گفت: می توانیم در حوزه های امنیتی همکاری های مشترکی را در جهت مبارزه با افراطی گری، تروریسم، مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، قاچاق انسان و شرارت داشته باشیم.
رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به اینکه برخی از این جرایم در منطقه بدست سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل و حمایت های مالی برخی کشور ها انجام گرفته است، گفت: میزان نفوذ قدرت ایران در منطقه موجب شده است که آمریکا مجبور به انجام مذاکره با ایران شود.
در ادامه، آقای منگ جیان چو ‌‌عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین با اشاره به وجود زمینه های مشترک و فراوان سیاسی و امنیتی میان دو کشور خواستار افزایش این همکاری ها، بخصوص در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته شد .
وی با اشاره حضور گروه های تروریستی در منطقه گفت: این گروه ها برای ثبات و صلح جهانی ، نوعی تهدید به شمار می آیند و باید قاطعانه با آنها مبارزه کرد.
وی حق بهره مندی از فناوری و فعالیت های هسته ای را به عنوان یک اصل برای همگان برشمرد و گفت: به همین دلیل چین در جریان مذاکرات 1+5 از ایران حمایت می کند.
عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین گفت: آمریکا ایران را یکی از اصلی ترین موانع برای حضور وگسترش نفوذ سلطه خود در جهان ومنطقه می داند و با اعمال برخی تحریم ها درصدد است که در جهت تضعیف قدرت ملت ایران اقدام کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: