در ایران بزرگترین مجتمع معدنی- صنعتی طلای خاورمیانه گشایش شد

تاریخ: 08:53, 17-11-2014.

تهران. دوشنبه، 17 نوامبر 2014 میلادی برابر با 26 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهره برداری از معدن طلا و کارخانه فراوری و استحصال طلای زره شوران تکاب بزرگترین مجموعه برداشت و فراوری طلای خاورمیانه شنبه گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران آغاز شد.
بنابراین گزارش، جهانگیری در آئین افتتاح این طرح با بیان اینکه این مجتمع بزرگترین واحد تولید و فرآوری طلا در منطقه به شمار میرود افزود: این مجتمع با دانش بومی مهندسان ایرانی ساخته شده است و از نظر زیست محیطی هیچ ضرری ندارد.
وی افزود:مطالعات اخیر زمین شناسی در کشور نشان میدهد که ایران ظرفیت بسیار بالایی در بخش معادن بویژه در بخش معادن فلزی، مس و روی دارد.
معاون اول رئیس جمهور ایران با بیان اینکه معادن کشور ایران شامل بخش های متعدد و در مناطق مختلف کشور بویژه مناطق محروم واقع شده است اضافه کرد: دولت مصمم است زیر ساخت های مورد نیاز معادن همچون آب، برق و انرژی را در این مناطق ایجاد کند تا بهره برداری از معادن تسهیل شود.
معاون اول رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه معادن نقش مهمی در توسعه و اشتغالزایی دارد از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در معادن کشور دعوت کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: