با حضور وزیران نیروی ایران وعراق، از نیروگاه امام علی(ع) بهره برداری شد

تاریخ: 08:44, 14-11-2014.

تهران. جمعه، 14 نوامبر 2014 میلادی برابر با 23 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهره برداری از نیروگاه 162 مگاواتی امام علی (ع) که به دست مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته شده است، در مراسمی با حضور وزیران نیروی ایران وعراق به بهره برداری رسید.
بنابراین گزارش، این نیروگاه درمنطقه حیدریه در 25 کیلومتری نجف قرار دارد و همه تجهیزات و وسایل بکار رفته در آن، در ایران طراحی و ساخته شده است. این نیروگاه توسط شرکت  مپنا  در مدت حدود سه سال ساخته شده است و دیروزبه بهره برداری رسید.
حمید چیت چیان، وزیر نیروی ایران درنشست با همتای عراقی خود و استانداران و مسئولان استان های کربلا، نجف وشرکت مپنا درمحل نیروگاه امام علی (ع)، اقدام جمهوری اسلامی ایران در احداث این نیروگاه و اهدای آن به اماکن مقدس و ملت دوست و برادر عراق را نمادی از پیوندهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی بین دو کشور دانست.
وی افزود: آمادگی داریم با امکانات و توانایی های خود به پیشرفت دولت و ملت عراق کمک کنیم .
وزیر نیروی ایران درسفر سه روزه به عراق راه های توسعه همکاری های دو کشور در زمینه صنعت برق، ساخت نیروگاه، آموزش کادر فنی و استفاده ازتجهیزات ساخت ایران در اجرای طرح های فنی و مهندسی را در عراق بررسی کرد و ازتوافق با طرف عراقی برای افزایش انتقال برق به این کشور تا ظرفیت نزدیک به 1500 مگاوات خبر داد.
جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ازچهار محور روزانه 1300 مگاوات برق به عراق صادر می کند که ارزش سالانه آن حدود یک میلیارد دلاراست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: