ایران و یونیدو تفاهم نامه تبادل تجربه امضا کردند

تاریخ: 23:13, 13-11-2014.

تهران. پنجشنبه، 13 نوامبر 2014 میلادی برابر با 22 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و سازمان گسترش همکاری های صنعتی ملل متحد "یونیدو" با حضور دکتر ربیعی، در سالن اجتماعات این وزارتخانه به امضا رسید.
بنابراین گزارش، علی ربیعی، وزیر تعاون قبل از امضای این تفاهم نامه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه تبادل تجربه برای ایجاد اشتغال و انتقال تجارب و استفاده از تجارب کشورهای گسترش یافته در بحث ایجاد اشتغال است، به ویژه که سازمان گسترش صنعتی سازمان ملل با حضور در کشورها تجارب بسیار ارزشمندی در این خصوص کسب کرده که کاملا قابل استفاده برای کشورهایی مانند ما است.
وی گفت: تمرکز این تفاهم نامه بر مشاغل خرد و کوچک و متوسط است که امیدواریم منجر به رشد و توسعه کشور و ایجاد اشتغال شود.
آمارو، نماینده سازمان گسترش صنعتی ملل متحد "یونیدو" نیز در این مراسم گفت: این سازمان در کشورهای در حال گسترش طرح های مختلفی را دارد که زیرمجموعه این فعالیت ها اشتغال است و هم اکنون طرح های گسترش صنعت زعفران و کفش را در مشهد در دست اجرا داریم.
وی افزود : در بخش بهینه سازی مدیریت مصرف انرژی نیز در پنج کشور برنامه داریم و اکنون با شرکت های تولید کننده همکاری و در همه طرح ها بر افزایش تعداد اشتغال تاکید می کنیم.

نماینده سازمان گسترش صنعتی ملل متحد در ایران گفت: تعداد دیگری از طرح های تولیدی مبتنی بر انرژی های نو است و  تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای مانند گل از دیگر فعالیت هاست.
این تفاهم نامه همکاری میان احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایران و آمارو، نماینده سازمان گسترش صنعتی ملل متحد در ایران با حضور اصغر نورالهت زاده، مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) به امضا رسید.
سازمان گسترش صنعتی ملل متحد (یونیدو) آژانسی تخصصی است که تلاش های خود را بر محور فقرزدایی از راه تقویت رشد بهره وری متمرکز کرده است.
این سازمان به کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار در جدال برای جلوگیری از به حاشیه رانده شدن در دنیای رو به جهانی شدن امروز کمک می کند.
این سازمان به بسیج دانش، مهارت ها، اطلاعات و فنآوری برای پیشبرد اشتغال مولد، اقتصاد رقابتی و محیط زیست سالم مبادرت می ورزد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: