ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:50 | اکتبر06 تهران

شبکه برق ایران از طریق روسیه به اروپا متصل می شود

تاریخ: 16:04, 13-11-2014.

تهران. پنجشنبه، 13 نوامبر 2014 میلادی برابر با 22 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با اجرایی شدن طرح تبادل انرژی ایران و روسیه، شبکه برق ایران به اروپا متصل می‌شود.
بنابراین گزارش، غلامرضا خوش‌خلق، معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، اظهار داشت: شبکه برق ایران در حال تبادل بار با کشورهای همسایه است و این نکته بسیار مهم در صادرات برق ایران محسوب می‌شود.
وی افزود: بیشترین صادرات برق ما به عراق است و عراق تنها کشوری است که صادرات برق به‌صورت یک‌طرفه انجام می‌شود، اما دیگر کشورهای همسایه با ایران تبادل انرژی دارند.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: اوج مصرف برق در ایران با اوج مصرف در کشورهای اطراف ما یکسان نیست و ما با داشتن شبکه به‌هم پیوسته می‌توانیم در ساعت‌های کم‌باری، به شبکه کشورهای همسایه برق بدهیم و در ساعت پرباری از آنها برق بگیریم.
خوش‌خلق، تصریح کرد: سنکرون کردن شبکه برق ایران با کشورهای دیگر فرصتی فراهم می‌کند تا دیگر تولید کنندگان تجهیزات صنعت برق نیز بتوانند با بازار برق کشور هدف ارتباط برقرار کنند.
وی درباره تبادل برق با روسیه و اتصال به اروپا، گفت: طبق مذاکره با روسیه به ‌دنبال این هستیم که ازطریق این کشور به شبکه اروپا متصل شویم، اما باید ابتدا مسایل فنی این تبادل فراهم شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: