ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:27 | اکتبر06 تهران

باغ های تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی

تاریخ: 14:21, 13-11-2014.

تهران. پنجشنبه، 13 نوامبر 2014 میلادی برابر با 22 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تاکنون 9 باغ تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
بنابراین گزارش، طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران دیروز در کارگاه آموزشی تخصصی باغ های تاریخی ایران در بیرجند گفت: اکبریه بیرجند، پاسارگاد و ارم شیراز، چهلستون اصفهان، فین کاشان، عباس آباد مازندران، شازده کرمان، دولت آباد و پهلوان پور مهریز یزد 9 باغ تاریخی ایران است که تاکنون در فهرست یونسکو ثبت شده است.
آقای طالبیان افزود: پرونده ثبت باغ های ایرانی در یونسکو باز است و پیگیری برای ثبت باغ های تاریخی دیگر ایران در فهرست باغ های جهانی در حال پیگیری است.
وی گفت: برخی از باغ های تاریخی ایران از جمله باغ های طبس، کلات نادر و قدمگاه نیشابور که به بوستان تبدیل شده اند نیز قابلیت ثبت جهانی دارند که باید ساماندهی شوند و با طراحی هنری به حالت تاریخی برگردند.
وی با بیان اینکه فرهنگ غنی باغ سازی در ایران و در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: هم اکنون 20 رشته علمی مرتبط با باغ های ایرانی در کشور فعال است که نشان دهنده نیروی انسانی قوی در این زمینه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: