ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:11 | سپتامبر20 تهران

مسئله فعالیت های هسته ای ایران مسئله ای جهانی است

تاریخ: 16:40, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر امورخارجه روسیه در حاشیه مذاکرات هسته ای در هتل البستان و در جمع خبرنگاران با گفتن اینکه لیوان نیمه پر است نه نیمه خالی، ما خوشبین هستیم، به منحصر به فرد بودن تلاشی که در سطح جهان درباره فعالیت های هسته ای ایران انجام می شود اذعان و اینکه قبل از این هرگز وجود نداشته است اعتراف کرد.
بنابراین گزارش، سرگی ریابکوف همچنین به اجلاس اپک در پکن چین اشاره کرد و افزود: درباره موضوع فعالیت های هسته ای ایران وچگونگی حل وفصل آن در اجلاس اپک چین هم صحبت شده که این یعنی مسئله فعالیت های هسته ای ایران مساله ای جهانی است.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای روسیه در 1+5 تصریح کرد: هنوز به توافق نرسیده ایم اما امیدواریم شکاف های عمیقی که وجود دارد در زمینه هایی از جمله غنی سازی، تحریم و راکتور اراک به زودی حل و فصل شود چرا که معتقدیم دلیلی برای بدبینی وجود ندارد.
سرگی ریابکوف در ادامه با اشاره به اینکه توافق قابل دسترس است و پیشرفت ها به کندی صورت می گیردتصریح کرد: روسیه دوست خوب ایران است ودرقبال ایران سیاست دوگانه اعمال نمی کند. وی بر تلاش های کشورش برای به نتیجه رسیدن و حل اختلافات تا پایان وقت مقررتاکید کرد و افزود: روسیه متعهد است تا ساعت آخر در وین به تلاش ادامه دهد و اکنون زمان فکر کردن به گزینه و راه حل های دیگر نیست باید روی گزینه های کنونی متمرکز شویم تا این که قبل از پایان مهلت 24 نوامبر به نتیجه برسیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: