ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:28 | سپتامبر20 تهران

ایران و تاجیکستان همکاری اقتصادی را بررسی کردند

تاریخ: 15:15, 12-11-2014.


تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان ماه 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نمایندگان ایران و تاجیکستان مسائل توسعه همکاری در زمینه های تجارتی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی را بررسی کردند.
بنا بر گزارش وزارت امور خارجه تاجیکستان، اخیرا در شهر دوشنبه نظام الدین زاهدی، معاون وزیر خارجه تاجیکستان و علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و هئیت وی، دیدار گفت و گو داشتند.
طرف ها در این ملاقات مسائل توسعه همکاری میان ایران، به ویژه استان خراسان رضوی و تاجیکستان در زمینه های تجارتی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
نظام الدین زاهدی پس از اظهار خوش آمد، گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعتی ایران در شهر دوشنبه که امروز 12 نوامبر گشایش یافت و تا 15 نوامبر ادامه خواهد داشت، عامل مهمی برای تحکیم و توسعه روابط همه جانبه میان تاجیکستان و ایران خواهد بود.
علی رضا رشیدیان نیز با بیان این نکته که بخش خصوصی و مراکز علمی و صنعتی خراسان و کلا ایران بر توسعه روابط با جمهوری تاجیکستان علاقه مند است، گفت: اجرای طرع های مشترک ایران و تاجیکستان در زمینه های استخراج معدن، ساخت و ساز، ترابری، ارتباطات و همچنین، ارائه و و ورود فناوری های نو و پیشرفته ایران به تاجیکستان، برای هر دو کشور دوست و برادر سودآور است.
  

به اشتراک گذاشتن اخبار: