ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:56 | آوریل29 تهران

سرمایه گذاران اروپایی در بورس تهران

تاریخ: 08:59, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز حضور اروپایی ها در بورس تهران با امضای مجوز سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری دیروز خبرداد.
بنابراین گزارش، صالح آبادی درباره اینکه با کمرنگ شدن فشارها و تحریم‌های بین المللی حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران بهبود یافته است یا خیر؟ اظهار داشت: در حوزه اوراق بهادار بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در حال دریافت مجوز سرمایه گذاری هستند تا در بورس ما سرمایه گذاری کنند.
رئیس سازمان بورس افزود: دیروز مجوز حضور یک شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری در بازار سرمایه ایران را امضا کردم، این در حالی است که تحرک جدیدی در حوزه مجوزهای دریافتی از سازمان بورس برای ورود سرمایه های خارجی در حال اتفاق افتادن است.
وی همچنین از الحاق بورس کالای ایران به اتحادیه بین بورسی الکترونیکی از روز شنبه آتی خبرداد و گفت: بر این اساس اجلاس "آی ایی یو" روز شنبه آتی در تهران برگزار می شود. براساس این اتحادیه بورس های کالایی کشورهای آسیای میانه با یکدیگر تعاملاتی دارند و می شود در یکی از این بورس ها کالایی را عرضه کرد و از بورس دیگر مشتری آن را خریداری کند.
وی افزود: 5 بورس آسیای میانه که عضواین اتحادیه هستند با یکدیگر ارتباطات الکترونیکی دارند و کالاهای یکدیگر را مبادله و معامله می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: