ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:46 | آوریل29 تهران

دیدار وزیر خارجه ایران با معاون نخست وزیر عمان

تاریخ: 07:39, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با شاهزاده فهد بن محمود معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و شاهزاده فهد بن محمود معاون نخست وزیر عمان پس از نشست یک ساعته مذاکره کنندگان هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 5+1 برگزار شد.
دکتر ظريف، و فهدبن محمود، در اين مذاکرات خاطرنشان کردند که همکاري هاي تهران و مسقط علاوه بر تأمين منافع دو کشور، منافع منطقه واستحکام مناسبات ميان همسايگان را نيز در بر خواهد داشت.
معاون نخست وزير عمان نيز در اين ديدار همچنين انجام مذاکرات هسته اي و تلاش براي رسيدن به راه حل را هوشمندانه و مدبرانه توصيف کرد و إظهار داشت: عمان اميدوار است اين روند به نتايج خوب برسد و در چنين صورتي اثار مثبت ان به نفع همه خواهد بود.
وزير خارجه ایران نيز با اشاره به خطوط قرمز و محورهای کلان مورد نظر جمهوری اسلامي ايران و اظهار اينکه ايران بطور جدی بدنبال حل اين بحران مصنوعی بوده و با حسن نيت کامل وارد مذاکره شده است، گفت: موضوع تحريم و حواشي آن هيچگونه تأثيری در اراده ملت ايران براى برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح اميز از انرژی هسته ای نداشته است و برخی کشورها با تحليل غلط ، گرفتاراشتباه محاسباتى شده اند.
تحولات منطقه ای و بين المللی، بحران تروريسم و افراطی گری و اثار و تبعات منفی آن و همچنين تاکيد بر مشورت های منظم دو کشور از ديگر مباحث مورد گفتگو در اين ديدار بود

به اشتراک گذاشتن اخبار: