ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:22 | مه14 تهران

ایران پارک بین المللی دوستی کپه داغ را در مرز ترکمنستان ایجاد می کند

تاریخ: 16:48, 11-11-2014.

تهران. سه شنبه، 11 نوامبر 2014 میلادی برابر با 20 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خانم ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران از ایجاد پارک بین المللی صلح و دوستی کپه داغ در مرز خراسان شمالی و ترکمنستان درآینده نزدیک خبر داد.
بنابراین گزارش، خانم ابتکار دیروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد با اشاره به 301 کیلومتر مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان گفت: مقدمات ساخت این پارک دوستانه فراهم شده است و با ساخت آن علاوه بر انجام کارهای مطالعاتی و حفاظتی برای حفاظت از محیط زیست منطقه شاهد توسعه گردشگری بین المللی خواهیم بود .
وی گفت: کشورایران در مقوله حفظ تنوع زیستی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و دولت تدبیر و امید رفع مخاطرات زیست محیطی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران افزود: براساس شاخص های جهانی تا سال 2020  باید 17 درصد از عرصه های طبیعی هر کشور حفاظت شود که این رقم هم اکنون در ایران 11 درصد و در خراسان شمالی 6 و هفت دهم درصد است .
ابتکار، همچنین بر بهینه سازی مصرف انرژی و آب، انطباق طرح های توسعه ای با ارزیابی محیط زیستی و کاهش استفاده از سموم در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: