ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:17 | سپتامبر22 تهران

دستگاه پیشرفته لیزردر بیمارستان طرفه تهران

تاریخ: 10:23, 11-11-2014.

تهران. سه شنبه، 11 نوامبر 2014 میلادی برابر با 20 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستگاه پیشرفته لیزر اگزایمر EX500 را در بیمارستان دولتی طرفه راه‌اندازی کرد و نخستین جراحی با این دستگاه را انجام داد.
بنابراین گزارش، در بازدیدی که امروز دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بیمارستان طرفه در منطقه 12 تهران انجام داد علاوه بر رونمایی از این دستگاه لیزر که برای درمان بیماری‌های انکساری چشم بکار می‌رود کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی بیماری‌های شبکیه و زجاجیه نیز راه‌اندازی شد.
بیمارستان دولتی طرفه با وجود آنکه بیمارستانی عمومی است اما تمرکز آن بر چشم پزشکی است و دارای 70 تخت بستری و 15 درمانگاه تخصصی چشم پزشکی است.
این بیمارستان روزانه 500 تا 600 مراجعه کننده دارد و تنها بیمارستان دولتی است که از این پس عمل های جراحی لیزر چشم در آن با دستگاه پیشرفته EX500 انجام می شود.
دکتر هاشمی وزیر بهداشت گفت: نمونه‌های مجهز دیگری از این دستگاه لیزر با سرعت های متفاوت در بیمارستان‌های فارابی و حضرت رسول (ص) و در شیراز نیز وجود دارد که البته دستگاه لیزر بیمارستان طرفه از آن‌ها جدیدتر است.
دستگاه لیزر اگزایمر برای اصلاح عیوب انکساری چشم شامل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیک بکار می‌رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: