ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:13 | سپتامبر20 تهران

ایران به گروه کشورهای صادرکننده گوشت مرغ پیوست

تاریخ: 14:23, 10-11-2014.

تهران. دوشنبه، 10 نوامبر 2014 میلادی برابر با 19 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی ایران با بیان اینکه ایران تا پارسال واردکننده گوشت مرغ بود، توان تولید امسال ایران رابه حدود دو میلیون تن وآن را مازاد بر نیاز داخلی دانست و بی نیازی ایران را به واردات این محصول اعلام کرد.
حسن رکنی، در مصاحبه با رادیو اقتصاد اعلام کرد: حدود دو درصد گوشت سفید جهان در ایران تولید می شود که با توجه به جمعیت 1.1 درصدی ایران رقم قابل توجهی است و با توجه به عبور از مرحله خودکفایی، باید برای صادرات برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: در سال گذشته برای واردات 45 هزار تن گوشت مرغ برنامه ریزی شده بود اما در نیمه دوم سال روند واردات متوقف شد و در سال جاری و تا کنون حدود 45 هزار تن گوشت مرغ صادر کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال به 60 هزار تن برسد.
آقای رکنی، با بیان اینکه برای صادرات باید به سلایق و خواست های مشتریان خارجی توجه کنیم گفت: از واحدهای تولیدی می خواهیم وزن و اندازه تولید مرغ را کاهش دهند تا در بازارهای خارجی استقبال شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: