تا پایان امسال ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسیِ ایران آغاز می شود

تاریخ: 13:03, 10-11-2014.

تهران. دوشنبه، 10 نوامبر 2014 میلادی برابر با 19 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عباس نوروزی، رئیس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آغاز ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی تا پایان سال جاری خبر داد.
بنابراین گزارش، نوروزی، گفت: تا کنون نیمی از مطالعات زیست محیطی به منظور ساخت اسکله تفریحی ابوموسی انجام شده است.
مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: با اتمام مطالعات زیست محیطی، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد آغازعملیات اجرایی ساخت اسکله تفریحی ابوموسی باشیم.
وی یادآور شد: برای ساخت اسکله تفریحی درجزیره ابوموسی، سال گذشته 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نیاز به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و نیز حمل مصالح مورد نیاز، عملیات ساخت این اسکله در سال گذشته انجام نشد که در حال حاضر مجوزهای لازم برای آغاز ساخت اسکله تفریحی ابوموسی گرفته شده است.
نوروزی افزود: 25 میلیارد ریال اعتباری که پارسال برای این طرح تخصیص یافته بود، امسال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله هزینه خواهد شد.
نوروزی خاطرنشان کرد: ساخت اسکله تفریحی در مجموع به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که قرار است دولت تامین کند و متولی ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایران است.
رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: با ساخت اسکله تفریحی در جزیره ابوموسی یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این جزیره فراهم خواهد شد و پس از ساخت اسکله تفریحی امیدواریم اعتباراتی برای ایجاد دیگر امکانات گردشگری در جزیره ابوموسی تخصیص یابد.
وی بر لزوم سرعت بخشیدن به توسعه امکانات گردشگری در جزیره ابوموسی تاکید کرد و گفت: توسعه تورهای گردشگری دریایی در جزایر جنوبی خلیج فارس به ویژه جزیره ابوموسی تاکیدی بیشتر بر حاکمیت ایران بر این جزایر خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: