ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:05 | سپتامبر28 تهران

اجلاس توسعه تجارت ایران و عراق در تهران

تاریخ: 10:33, 10-11-2014.

تهران. دوشنبه، 10 نوامبر 2014 میلادی برابر با 19 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین اجلاس بین‌المللی توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با حضور فعالان ارشد اقتصادی ایران و عراق امروز 19 آبان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. بنابراین گزارش، به نقل از  
  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این اجلاس با همکاری اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و معادن ایران و عراق و موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار می شود و به بررسی راهکارهای گسترش روابط تجاری با عراق می‌پردازد.
در این نشست از نشان ملی تجارت ایران و عراق که با هدف اعتباربخشی به فعالان اقتصادی ایرانی و عراقی، ایجاد بسترهای تشکیل بانک اطلاعاتی و اعتباری آنها و افزایش انگیزه و رقابت میان فعالان اقتصادی تدوین و طراحی شده است، رونمایی خواهد شد.
طرح نشان ملی تجارت ایران و عراق با جلب مشارکت سیاستگذارانه دستگاه‌های مختلف ایرانی و حمایت علمی و راهبرانه سازمان ملی بهره وری جمهوری اسلامی ایران به انجام رسیده است و پس از رونمایی از آن در نخستین اجلاس بین‌المللی توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق در دستور کار دبیرخانه نشان قرار می‌گیرد و از سال آینده اعطا خواهد شد.
ولی‌الله افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه تجارت و نماینده تام الاختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت، رستم قاسمی، دبیر ستاد توسعه تجارت با عراق، یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و رییس اتاق تهران، حبیب‌الموسوی، قائم‌مقام وزیر بازرگانی عراق، هاشم سودانی، مدیرکل بین‌الملل وزارت بازرگانی عراق، جعفر الحمدانی رییس اتاق بازرگانی بغداد و جمعی دیگر از مقامات بلندپایه دو کشور از دعوت شدگان به این اجلاس هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: