ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:24 | ژوئن28 تهران

جان کری: ما در حال تلاش برای پایان مساله هسته ای ایران هستیم

تاریخ: 20:11, 07-11-2014.


تهران. جمعه، 7 نوامبر 2014 میلادی برابر با 16 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اخیرا جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با همتای فرانسوی خود در پاریس، به حق ایران در تولید انرژی هسته ای و تلاش ها برای پایان مساله هسته ای ایران تاکید کرده است.
کری در دیدار و گفتگو با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه درمورد تمدید مذاکره هسته ای با ایران گفت: به تمدید مذاکره فکر نمی کنیم...ما در حال تلاش برای پایان مساله هسته ای ایران هستیم و با این دید حرکت می کنیم.  
وی افرود: ایران حق دارد انرژی هسته ای تولید کند.  
به گزارش خبرگزاری ایرنا، جان کری با اشاره به نزدیک شدن به مهلت دستیابی به توافق جامع هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی تاکید کرد که به تمدید این مذاکرات فکر نمی کند و دستیابی به توافق پس از ضرب الاجل 24 نوامبر یعنی سوم آذرماه، بسیار دشوار خواهد بود: اگر قرار باشد مذاکرات پس از روز 24 نوامبر ادامه پیدا کند دستیابی به توافق میان تهران و گروه 1+5 بسیار دشوار خواهد بود
قرار است روزهای 9 و 10 نوامبر برابر با 18 و 19 آبان ماه نشست سه جانبه بین محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون در مسقط، پایتخت عمان برگزار شود و روز 11 نوامبر (20آبان ماه) مذاکرات ایران با گروه 1+ 5 در مسقط ادامه یابد
روز 24 نوامبر ( 3 آاذرماه ) پایان مهلت توافق تمدید شده ژنو است و به این ترتیب مذاکرات در مرحله بسیار حساسی قرار دارد زیرا در صورت دست نیافتن طرف ها به توافق، خطر به بنبست رسیدن مساله مذاکرات هسته ای ایران وجود دارد.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: