ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:13 | مه19 تهران

با ساخت راه آهن غرب ایران، کل شبکه راه آهن این کشور کامل می شود

تاریخ: 09:32, 05-11-2014.

تهران. سه شنبه، 4 نوامبر 2014 میلادی برابر با 13 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مجری طرح راه آهن غرب ایران از سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی برای ساخت راه آهن غرب ایران خبر داد.
بنابراین گزارش، مهندس شیری در نشست بررسی ساخت ایستگاه راه آهن در روستای باباکمال تویسرکان گفت: در برنامه پنج ساله ششم ایران پیش بینی شده که با همکاری دولت و مجلس کل راه آهن ایران یکپارچه به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه ایران نیازمند ساخت 12 هزار کیلومتر شبکه ریلی و راه آهن است افزود : راه آهن غرب کشور از اراک شروع شده و با عبور از ملایر و کرمانشاه از طریق مرزخسروی به کشور عراق و از آنجا به اروپا و مسیر دیگر به بندر لاذقیه سوریه وصل می شود.
مجری طرح راه آهن غرب کشور در ادامه از پیشرفت 96 درصدی عملیات زیرسازی احداث راه آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه خبرداد و گفت: طول مسیر راه آهن غرب کشور از اراک تا کرمانشاه 267 کیلومتر است که عملیات زیرسازی این مسیر تا اردیبهشت سال آینده به اتمام می رسد.
شیری فاز دوم راه آهن غرب کشور از کرمانشاه تا مرزخسروی را 263 کیلومتر و شامل احداث 11 تونل به طول 8 هزار و700 متربا 21 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد و افزود: با بهره برداری کامل از راه آهن غرب ایران سالانه 5 میلیون مسافر و 5 و نیم میلیون تن بار جابجا خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: