ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:03 | سپتامبر25 تهران

قدردانی رییس جمهور ونزوئلا از ایران

تاریخ: 18:03, 03-11-2014.

تهران. دوشنبه، 3 نوامبر 2014 میلادی برابر با 12 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ونزوئلا در پیشرفت و موفقیت برنامه های ساخت مسکن در این کشور برای رفع نیاز مسکن میلیون ها ونزوئلایی، مدیون جمهوری اسلامی ایران است.
بنابراین گزارش، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا، این مطلب را در مراسم رسمی تحویل 4500 واحد مسکونی ساخت یک شرکت پیمانکار ایرانی در شهر بارکسیمنتو مرکز ایالت لارا در400 کیلومتری غرب کاراکاس بیان کرد.
رییس جمهور ونزوئلا در این مراسم که به طور مستقیم از بیش از ده شبکه تلویزیونی دولتی ونزوئلا پخش می شد، با تاکید براینکه ونزوئلا دوستان و شرکای جهانی خود را آزادانه و مستقل انتخاب می کند گفت: خوشبختانه روابط ونزوئلا با همه قدرت های نوظهور جهانی مانند ایران، چین، برزیل، هند و روسیه دوستانه و برادرانه است.
مادورو اضافه کرد: همه ما از برقراری چنین روابط دوستانه‌ای با ایران و افزایش اتحاد و برادریمان با این کشور بسیار خوشحال هستیم و از این بابت احساس افتخار می‌کنیم. رابطه ما با ایران رابطه ای بر پایه صلح و انسانیت و بهبود زندگی مردم است که نمونه آن را در پیشبرد برنامه های ساخت مسکن ونزوئلا مانند این طرح مشاهده می کنیم.
رییس جمهور ونزوئلا همچنین اعلام کرد که به زودی به منظور گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.
حجت الله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا هم در این مراسم در سخنان کوتاهی، از مشارکت جدی و توانمندی شرکت های ایرانی در رفع نیاز مسکن مردم ونزوئلا ابرازخرسندی کرد.
شرکت های ایرانی، تاکنون درچارچوب برنامه های دولت ونزوئلا برای رفع نیاز مسکن مردم این کشور، حدود 20 هزار واحد مسکونی در این کشور ساخته اند که 3 هزار واحد مسکونی باقی مانده از این میزان، در آینده نزدیک به دولت این کشور تحویل داده خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: