ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:58 | مه18 تهران

دیدار وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اروپا در مسقط برگزار می شود

تاریخ: 08:50, 03-11-2014.


تهران. دوشنبه، 3 نوامبر 2014 میلادی برابر با 12 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار وزیر امور خارجه آن کشور در نهم و دهم نوامبر با نمایندگانی از ایران و اتحادیه اروپا خبر داد.
بنابراین گزارش، این مذاکرات بخشی از مذاکرات گروه 1+5 ( آمریکا، روسیه، فرانسه،‌ چین، انگلیس و آلمان ) با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور است.
ساکی افزود: کری نهم و دهم نوامبر به مسقط پایتخت عمان سفر خواهد کرد تا در نشست سه جانبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران با هماهنگی اتحادیه اروپا شرکت کند.
غرب و اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای تحت پوشش یک برنامه هسته ای غیر نظامی متهم کرده اند. این در حالی است که ایران چنین ادعاهایی را رد می کند و تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.
ایران و قدرت های جهان نوامبر گذشته به موافقتنامه ای موقت دست یافتند و بر اساس آن ایران بخشی از فعالیت های خود را در ازای کاهش بخشی از تحریم ها علیه این کشور، محدود کرد. در این موافقتنامه موقت همچنین 20 ژوئیه به عنوان ضرب الاجل برای دستیابی دو طرف به یک موافقتنامه جامع تعیین شد اما  ایران و قدرت های جهان نتوانستند تاریخ هدف 20 ژوئیه را محقق کنند و پس از آن 24 نوامبر را به عنوان ضرب الاجل جدید در این زمینه تعیین کردند

به اشتراک گذاشتن اخبار: