آذربایجان آماده بازگشایی گمرک های جدید در مرز ایران

تاریخ: 22:41, 31-10-2014.

تهران. جمعه، 31 اکتبر 2014 میلادی برابر با 9 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آذربایجان آماده گشایش گمرک های اصلاندوز و هوردایز در مرز ایران است.
بنابراین گزارش، شاهین باقراف، معاون گمرک جمهوری آذربایجان در حاشیه مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار در گفتگو با رسانه ها گفت: برای بازگشایی این گمرک و از سرگیری تردد اتباع دو کشور، جمهوری آذربایجان امکانات و زیرساخت های لازم را در این گمرک ایجاد کرده است.
وی با اشاره به نقش این گمرک در توسعه روابط  و رونق اقتصادی مناطق مرزی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان افزود: ما منتظر اقدام متقابل و اساسی مسئولان گمرک ایران و تسریع در بازگشایی این گمرک هستیم.
معاون گمرک جمهوری آذربایجان گفت: کشورش علاقه مند به توسعه روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران است و اشتراکات فراوانی در زمینه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان ایران و آذربایجان وجود دارد و هیچ کشوری نمی تواند دوستی، مودت و پیوند میان این دو کشور دوست و برادر را برهم بزند.
معاون گمرک کشور آذربایجان با قدردانی از مسئولان ایرانی به سبب ساخت و راه اندازی سالن مجهز و بزرگ مسافری پایانه مرزی بیله سوار خواستار 24 ساعته شدن فعالیت این گمرک شد.
بخش اصلاندوز از توابع شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: