ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:13 | جولای07 تهران

گروه دوستی مجلس شورای اسلامی ایران با همتایان روسی خود دیدار کردند

تاریخ: 20:32, 30-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 30 اکتبر 2014 میلادی برابر با 8 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اعضای گروه دوستی مجلس شورای اسلامی امروز در دومای دولتی روسیه با همتایان روسی خود دیدار و گفتگو کردند.
بنابراین گزارش، در این دیدار نمایندگان پارلمانی دو طرف با اشاره به حسن روابط دیرینه دو کشور در زمینه های مختلف و به ویژه در زمینه همکاری های پارلمانی بر لزوم توسعه این همکاری ها تاکید کردند.
آقای سبحانی فر رئیس ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه روسیه و ایران مورد تحریم های غیرقانونی غرب قرار گرفته اند بر لزوم فراهم آوردن زمینه های قانونی توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور برای کاستن از اثرات مخرب تحریم ها تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به نقش دو کشور ایران و روسیه برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و خاورمیانه بر لزوم افزایش همکاری های راهبردی تاکید کرد .
همچنین در این نشست آقای رومانوویچ معاون کمیته بین الملل دومای روسیه نیز با اشاره به سفر آتی رئیس دومای روسیه به ایران آمادگی دومای روسیه  برای فراهم آوردن زمینه های تقویت همه جانبه روابط دو کشور و حل و فصل مساله هسته ای ایران با حفظ همه حقوق ایران در این زمینه را اعلام کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: