دعوت از کره جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران

تاریخ: 10:37, 30-10-2014.


تهران. پنجشنبه، 30 اکتبر 2014 میلادی برابر با 8 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، انتظار ایران از دولت کره جنوبی سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی با هدف تامین نیاز داخل و صادرات به بازارهای منطقه است.
بنابراین گزارش، ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی کره جنوبی در تهران با هدف توسعه همکاری های تجاری و صنعتی میان دو کشور برپا شده است، افزود: ما با سازمان توسعه تجارت کره جنوبی (کترا) ارتباط خوبی داریم و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه زمینه گسترش سرمایه‌گذاری‌ کره، برای تولید محصولات مشترک در ایران و صادرات ان به کشورهای همسایه را فراهم کند .
وی با اشاره به حضور هیات‌های تجاری کشورهای مختلف در ایران گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی کره جنوبی نشان‌دهنده این است که روابط ما با کشورهای جهان افزایش یافته و در تنش‌زدایی با کشورهای جهان، موفق عمل کرده‌ایم.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران و کره را بیش از 5 میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: موازنه تجاری دو کشور به نفع کره است و باید تلاش کنیم آن را به حالت تعادل برسانیم.
رییس سازمان تجارت کره جنوبی (کترا) نیز تبادل اطلاعات اقتصادی و شناخت سیاست‌های اقتصادی دو کشور همچنین فراهم اوردن زمینه‌های همکاری میان تهران و سئول را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
وی افزود: 57 شرکت کره‌ای فعال در عرصه تولید و صادرات ‌، تجهیزات پزشکی ، ماشین‌آلات و ابزارآلات ، قطعات یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، ماشین‌آلات و ربات‌ها و مصالح و تجهیزات ساختمانی را در نخستین نمایشگاه اختصاصی کره جنوبی در تهران به معرض نمایش گذاشتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: