ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:30 | مه19 تهران

ایران داروهای نو به روسیه صادر می کند

تاریخ: 10:15, 30-10-2014.


تهران. پنجشنبه، 30 اکتبر 2014 میلادی برابر با 8 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تا سه سال آینده میزان صادرات دارویی جمهوری اسلامی ایران به روسیه به حدود 120 میلیون دلار خواهد رسید.
بنابراین گزارش، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران که در روسیه به سر می برد، با اشاره به اینکه هم اکنون سالانه 30 میلیون دلار از محصولات دارویی جدید ایران مانند داروهای بیماری های ام اس و سرطان به روسیه صادر می شود، گفت: از بعد از فروپاشی شوروی تاکنون هیچ گاه هیاتی به این سطح در زمینه علمی و فناوری از روسیه بازدید نداشته که این مساله نشان دهنده روابط خوب و رو به گسترش ایران و روسیه است.
وی افزود: در این سفر هیات هایی در زمینه های دارویی و تجهیزات پزشکی، همکاری های دانشگاهی، نفت و گاز، فناوری های نانو و علوم شناختی حضور دارند و تاکنون ضمن دیدار با مقامات روسی از چند مرکز فناوری روسیه بازدید کرده ایم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ایران با اشاره به جایگاه هفتم ایران در جهان در زمینه فناوری های نانو گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین در زمینه ساخت داروهای جدید نیز موفقیت های چشمگیری داشته که مورد توجه مراکز علمی و پزشکی روسیه قرار گرفته است.
وی با اشاره به حساسیت و اهمیت بالای علوم مربوط به صنعت نفت و گاز گفت: در سفر به جمهوری تاتارستان روسیه نیز با رییس جمهور آن دیدار و درباره راه‌های افزایش همکاری‌های علمی و فناوری در زمینه های علوم فضایی و دیگر فناوری های مورد علاقه دو طرف گفتگو و از چند مرکز تحقیقات نفت و گاز تاتارستان دیدن خواهیم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: