ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:50 | مه19 تهران

وزارت کشور ایران از گذرنامه های جدید رو نمایی کرد

تاریخ: 19:18, 29-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، درچهاردهمین جلسه ستاد امور گذرنامه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشورایران از سری جدید گذرنامه های الکترونیکی رونمایی شد.
بنابراین گزارش به نقل از پایگاه خبری وزارت کشور ایران، وزیر کشور ایران در چهاردهمین جلسه ستاد امور گذرنامه که در محل وزارت کشور در تهران برگزار شد از سری جدید گذرنامه الکترونیکی سری (سی) رونمایی کرد.
مجید آقا بابائی مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق و دبیر ستاد امور گذرنامه در حاشیه این جلسه و در گفتگو با آن پایگاه به تشریح شاخصه های امنیتی و کنترلی گذرنامه های سری (سی) پرداخت و گفت: استفاده از واتر مارک سه بعدی که تصویر حضرت امام خمینی (ره) در هر سطح از آن به صورت سه رخ نقش بسته و بهره گیری از الیاف نامرئی که در همه صفحات گذرنامه به صورت فیبرهای نامرئی نامنظم پراکنده شده اند بخشی از این شاخص هاست.
مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق گفت: اشکال برجسته در زمینه صفحات و تصاویر به صورت برجسته و سه بعدی در صفحه پشت جلد طراحی و الگوها به صورت منظم و در هم تنیده و به صورت پیوسته در آن تکثیر شده است .
آقا بابایی؛ داشتن ریز نوشته را که با ابزار بزرگ نمایی قابل مشاهده است از دیگر ویژگی های گذرنامه های جدید برشمرد و گفت: در گذرنامه سری (سی) ، طراحی خطوط با ضخامت متغیر برگرفته از روابط ریاضی است و چاپ عکس دارنده گذرنامه نیز در دو صفحه در نظر گرفته شده است .
دبیرستاد گذرنامه ادامه داد: چاپ نامرئی خطوط اصلی بناهای تاریخی در صفحات که در زیر نور ماورای بنفش به رنگ های قرمز و سبز روشن نمایان می شود و همچنین داشتن لایه محافظ اطلاعات گذرنامه از دیگر ویژگی های گذرنامه جدید است.
مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق افزود: شماره سریال به صورت پرینت و لیزری در این گذرنامه در نظر گرفته و نخ امنیتی خاص نامرئی نیز در آن بکار گرفته شده است.
گذرنامه الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر مشخصات خاص امنیتی که گفته شد دارای یک تراشه است که مشخصات دارنده گذرنامه و اطلاعات بیومتریک وی در آن ذخیره می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: