ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:50 | مه19 تهران

روابط اقتصادی اصفهانِ ایران با دونگوانِ چین گسترش می یابد

تاریخ: 19:10, 29-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در نشست اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با معاون دفتر وزارت امور خارجه دونگوان چین بر توسعه روابط اقتصادی اصفهان با دونگوان چین تاکید شد.
بنابراین گزارش، سارا شیه، معاون دفتر وزارت امور خارجه دونگوان چین دیروز در این نشست گفت: 95درصد صنایع الکترونیکی چین در این استان قرار دارد و بیش از 500 کارخانه تولید وسایل الکترونیک بین المللی در این استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه دونگوان جزو چهارشهر بندری مهم چین است، افزود: این شهر با 8 میلیون جمعیت ، سالانه 110میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد.
وی هدف از سفر خود را به اصفهان زمینه ساز حضور هیات تجاری بلند پایه از گواندون در چهار آذر دانست و گفت: در این هیات 20 نفره شرکت های بزرگ چینی برای توسعه روابط تجاری با استان اصفهان به این شهر سفر می کنند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان در این دیدار با اشاره به اینکه استان اصفهان 70 درصد فولاد کشور را تولید می کند، افزود: استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین نقاط ایران در بخش های نساجی، سنگ های تزیینی و تولید مصالح ساختمانی رتبه نخست ایران را به خود اختصاص داده است.
ابوالقاسم سرتیپی، چین را یکی از شریک های مهم تجاری ایران دانست و گفت: بزرگترین خریدار سنگ های معدنی ایران و مواد پتروشیمی ، چین است و می توان از این ظرفیت برای توسعه روابط تجاری بهره برد.
وی از آمادگی اتاق اصفهان در ارائه آمار و اطلاعات از فعالان اقتصادی به همتایان شهر دونگوان خبرداد و گفت: اتاق های بازرگانی دو شهر می توانند زمینه افزایش حجم مبادلات کالا و خدمات را فراهم سازند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: