ایران و قزاقستان آمادگی همکاریهای سینمایی و فرهنگی خود را اعلام کردند

تاریخ: 18:08, 29-10-2014.


آلماتی. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان همکاری های سینمایی و فرهنگی خودرا بیش از پیش توسعه خواهند داد.
در این باره امیر هوشنگ دانایی، خبرنگار واحد مرکزی خبر در شهر آلماتی قزاقستان برای خبرگزاری تلگراف ایران گزارش آماده کرده است:  
در ملاقات محمد خزایی، دبیرجشنواره بین المللی سینمایی مقاومت و یرمک امان شایف، مدیرمرکز امور سینمایی قزاقستان توانایی و همکاریهای دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
محمد خزایی که در این ملاقات به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان حضور یافته بود، گفت: دو کشور ایران و قزاقستان با وجود مشترکات تاریخی و فرهنگی فراوان و همسایگی از طریق دریای خزر، متاسفانه با وجود توانایی های فراوان شناخت مردمان دو کشور از یکدیگر بسیار کم است و در این خصوص احتیاج به فعالیت های فرهنگی متعدد است.
دبیرجشنواره مقاومت طی گزارشی ازتولید سالیانه فیلم های سینمایی در ایران، ساخت سالن های سینمایی، برگزاری جشنواره های سینمایی و شبکه پخش محصولات فرهنگی برای منازل از مذاکرات انجام شده با تهیه کنندگان بخش خصوصی قزاقستان و موافقات های اولیه برای تولید فیلم سینمایی مشترک ایران و قزاقستان و تبادلات همه جانبه فرهنگی دو کشورخبرداد.
خزایی با توجه به برگزاری نخستین هفنه فیلم های سینمایی مقاومت در شهر آلماتی و استقبال فراوان مخاطبان در قزاقستان آمادگی برگزاری هفته فیلم قزاقستان در ایران را اعلام کرد.
مدیر مرکز امور سینمایی قزاقستان هم با استقبال از پیشنهادات ارائه شده آمادگی همه جانبه جهت تولید فیلم مشترک ایران و قزاقستان اعلام کرد و گفت: متاسفانه با وجود تولید کم فیلم های سینمایی در قزاقستان و نمایش فراوان فیلم های غربی سینمای بومی قزاقستان نتوانسته رشد خوبی داشته باشد و از الگوی ایران جهت تولید حمایت سینمای ملی تقدیر کرد.
امان شایف با توجه به دعوت به عمل آمده گفت: سعی و تلاش فراوان خواهیم کرد که تولیدات سینمایی قزاقستان در جشنواره های متعدد ایران حضور یابد.
وی همچنین از برگزاری مجدد هفته سینمای ایران در قزاقستان استقبال کرد و خواهان تبادلات سریالهای تلویزیونی شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: