با حضور سفیر ژاپن، مدرسه ای در اهرِ ایران گشایش یافت

تاریخ: 09:11, 29-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدرسه 9 کلاسه شهید دایلاری اهر با حضور سفیر ژاپن در ایران گشایش شد.
بنابراین گزارش، این طرح آموزشی هوشمند، در دو طبقه و با هزینه 21 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 1370 متر مربع در مدت زمان 110 روز ساخته شده که 14 میلیارد ریال آن را دولت ژاپن تامین کرده است.
مدرسه 9 کلاسه شهید دایلاری اهر در دو طبقه به صورت هوشمند ساخته شده و دارای سالن اجتماعات، آزمایشگاه، کارگاه و دستگاه‌های ورزشی است.
صابری، معاون برنامه ریزی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران در مراسم افتتاح این طرح گفت: 120 کلاس درس در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در حال ساخت است .
صابری، افزود: براساس ارزیابی های مهندسی، تمامی مدارسی که با نظارت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس ایران در 10 سال گذشته ساخته شده است در این حادثه آسیب جدی ندیدند و این نشان ازرعایت کامل استانداردهای لازم در ساخت مدارس است.
کوجی هانه دا، سفیر ژاپن در ایران نیز گفت: سه سال پیش وقتی سونامی در ژاپن اتفاق افتاد، مردم و دولت ایران بلافاصله با تهیه غذاهای ایرانی و ارسال کمکهای درمانی ، به کمک مردم ژاپن شتافتند .
کوجی هانه دا، افزود: با وقوع زلزله در این منطقه از ایران، دولت ژاپن نیز در اقدامی انسان دوستانه به کمک مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی شتافت و بنا به صلاح دید مسئولان هلال احمر و آموزش و پرورش ایران، مقرر شد این کمک ژاپنی ها در ساخت مدرسه در مناطق زلزله زده هزینه شود و خوشبختانه امروز شاهد استفاده دانش آموزان از این مدرسه ضد زلزله هستیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: