ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:34 | آوریل28 تهران

بازدید رییس سازمان انرژی اتمی ایران از تاسیسات تثبیت و نگهداری پسمان های هسته ای انارک

تاریخ: 07:47, 29-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 29 اکتبر 2014 میلادی برابر با 7 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیروز با حضور در شهر انارک از مراحل تکمیل تأسیسات تثبیت و نگهداری دایم پسمان‌های هسته‌ای دیدن کرد.
بنابراین گزارش و به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، دکتر صالحی، ضمن دیدار با مدیران و کارشناسان این تأسیسات، با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و اعتماد به نفس قوی متخصصان، رهنمودهای لازم را در خصوص روند کار و استفاده از ظرفیت و دانش داخلی ارائه کرد.
وی در این بازدید ضمن تأکید بر نقش و اهمیت فراوان پسمانداری به عنوان مهمترین حلقه از حلقه‌های چرخه سوخت هسته‌ای، رعایت ملاحظات زیست محیطی و توجه به محیط زیست به عنوان سرمایه نسل‌های آینده را مورد تأکید قرار داد.
رییس سازمان انرژی اتمی افزود: پسمانداری ضامن سلامت مردم و محیط زیست و ایران در زمینه پسمانداری هسته‌ای از کشورهای پیشرو در منطقه است.
وی ادامه داد: ایران همکاری‌های فنی گسترده‌ای در زمینه این دانش با مؤسسات و نهادهای بین‌المللی دارد.
دکتر صالحی تصریح کرد: سایت کنونی پسمانداری حاصل هشت سال جستجو و مکان‌یابی در سراسر ایران است.
معاون رییس جمهور در ادامه افزود: ایران همواره در کنار تمامی فعالیت‌های هسته‌ای خود با دقت به جوانب زیست محیطی توجه ویژه‌ای کرده و وجود تأسیسات پیشرفته مدیریت پسمان از نشانه‌های این توجه است.



به اشتراک گذاشتن اخبار: