ایران و سوئیس ارتباطات علمی خود را گسترش می دهند

تاریخ: 21:37, 28-10-2014.

تهران. سه شنبه، 28 اکتبر 2014 میلادی برابر با 6 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و سوئیس خواستار افزایش ارتباطات علمی با یکدیگر هستند.
کاردار سفارت سوئیس در ایران، در نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران- سوئیس که دیشب در کاشان برگزار شد گفت: ارتقاء ارتباطات وتبادلات علمی مهمترین هدف سفارت سوئیس در ایران است.
استفان ری، توسعه علمی ایران و امکانات آموزشی دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون ارتباط آموزشی بین دانشگاه های سوئیس با ایران وجود ندارد و محققان کشور سوئیس با پتانسیل های علمی و آموزشی ایران و دانشگاه کاشان آشنا نیستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه های سوئیس برای پذیرش دانشجویان خارجی برنامه ریزی می کنند افزود: بایستی راه های نوینی پیدا کنیم تا بتوانیم این تبادلات علمی را ادامه دهیم .
وی از خواهر خواندگی دانشگاه کاشان با دانشگاه لوزان سوئیس در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: سفارت سوئیس آمادگی دارد تا ارتباطات علمی و آموزشی این دو دانشگاه را فراهم سازد.
استفان ری به برگزاری هفته فرهنگی ایران در سوئیس هم اشاره کرد و افزود: این هفته که قرار است در ماه اردیبهشت سال آینده در کشور سوئیس برگزار شود زمینه مناسبی برای معرفی و تبادلات این دو کشور در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: