ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:01 | سپتامبر23 تهران

افزایش چشمگیر ساخت نیروگاه در ایران

تاریخ: 21:31, 27-10-2014.

تهران. دوشنبه، 27 اکتبر 2014 میلادی برابر با 5 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران، هم اینک ده هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت دارد در حالیکه این رقم در ابتدای دولت یازدهم سه هزار مگاوات بوده است.
بنابراین گزارش، حمید چیت چیان، وزیر نیروی ایران با اشاره به اینکه برای 5 سال آینده سی و سه هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی ایران افزوده خواهد شد افزود: این مقدار افزایش ظرفیت باید پاسخگوی افزایش مصرف و جایگزین نیروگاه های فرسوده باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال میزان تولید برق دو درصد افزایش یافت اما میزان مصرف 7 درصد افزایش یافته است گفت: تابستان امسال را با مشکلاتش به پایان رساندیم در حالیکه باید ضریب ذخیره برق ما 5% باشد اما میزان مصرف و تولید سر به سر بود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه تولید نیروگاه های کشور در حال حاضر 72 هزار مگاوات است گفت: راندمان نیروگاه های کشور هم اکنون 37% درصد است که این قابل قبول نیست و در برنامه ای همه نیروگاه های گازی طی برنامه ای به سیلکل ترکیبی تبدیل خواهد شد.
چیت چیان افزود: در حال حاضر برای تبدیل سه هزار و 700 مگاوات نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی با بخش خصوصی قرارداد امضا کردیم و 4000 هزار مگاوات دیگر نیز در حال انعقاد قرارداد با بخش خصوصی است.
وی گفت: کاهش تلفات در شبکه انتقال و توزیع یکی از دستورکارهای وزارت نیرو است که در میثاق نامه ای که با مدیران برق امضا شد میزان تلفات شبکه را به کمتر از ده درصد کاهش می دهیم.
وزیر نیرو افزود: در صورتی که تلفات به کمتر از ده درصد برسد سالانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: