ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:35 | ژوئن30 تهران

ایران و چین همکاری های مشترک علمی و فناوری را گسترش می دهند

تاریخ: 18:43, 27-10-2014.

تهران. دوشنبه، 27 اکتبر 2014 میلادی برابر با 5 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور ایران و چین در دیدار سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران با معاون وزارت آموزش چین مورد تاکید قرار گرفت.
بنابراین گزارش، در این دیدار که روسای دانشگاه های شهید بهشتی، اصفهان و نمایندگان روسای دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی نیز حضور داشتند دکتر نجفی، ضمن اشاره به روابط ایران و چین در سال‌های بعد از انقلاب در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهار امیدواری کرد که این سفر زمینه‌های همکاری با جمهوری خلق چین را به حوزه آموزش عالی نیز تعمیم دهد و عمق روابط را بیشتر کند.
سرپرست وزارت علوم در ادامه به آمار آموزش عالی کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش عالی ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و مسلما توسعه همکاری ها با چین به نفع هر دو کشور خواهد بود.
هائو پینگ، معاون وزارت آموزش چین نیز ضمن اظهار خوشحالی از سفر به ایران تمایل خود را به افزایش تعاملات علمی با ایران اعلام کرد و گفت: ما از طرف وزارت آموزش چین تمایل داریم همکاری های علمی خود را به پیش ببریم.
وی تاکید کرد: امضای تفاهم نامه‌های تبادل استاد و دانشجو، ایجاد کرسی ایران شناسی در چین و چین شناسی در ایران از جمله راهکارهای این همکاری‌هاست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: