ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:54 | سپتامبر23 تهران

در ایران آزمایشگاه مرجع برسی سلامت عسل راه اندازی می شود

تاریخ: 23:05, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 10 میلیارد ریال برای ساخت آزمایشگاه مرجع بررسی سلامت عسل به اتحادیه زنبور داران ایران اختصاص یافت.
بنابراین گزارش، رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در جشنواره ملی عسل سوادکوه گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه که بزودی بهره برداری می شود فرآورده هایی که با عسل تولید می شوند علامت استاندارد دریافت خواهند کرد.
رکنی با بیان اینکه 95 درصد عسل تولیدی ایران مشکل خاصی ندارند از سازمان جنگل ها مراتع و آبخیز داری خواست شرایط را برای ورود زنبور داران به عرصه های منابع طبیعی آسانتر کند.
وی گفت: این وزارت خانه با واردات ملکه زنبور موافق است اما کارشناسان وزارت جهاد سلامت ملکه های وارداتی را باید تایید کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور تولیدات دامی افزود: کنه واروا آفت جدیدی برای صنعت زنبورداری است که متخصصان جهاد کشاورزی با همکاری استادان دانشگاه برای مقاوم کردن زنبورها به این آفات در تلاشند.
وی بابیان اینکه میانگین تولید عسل هر کلنی در دنیا 21 و در ایران یازده و نیم کیلوگرم است گفت: چهار هزار تن عسل پارسال به خارج صادر شد که با صنعتی کردن تجهیزات و مشوق های حمایتی این میزان می تواند افزایش یابد.
74 هزار تن عسل در 6 میلیون و 300 هزار کلنی کشور تولید می شود.
جشنواره ملی عسل در 33 غرفه تا چهارم آبان برپاست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: