بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، تاریخ نگار ایران، در سبزوار

تاریخ: 22:07, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی دیشب با حضور غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در سبزوار برگزار شد.
بنابراین گزارش، محمد اختریان، مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار گفت: این همایش با هدف ارج نهادن به شخصیت ادبی و جایگاه بیهقی در عرصه نثر فارسی که یکی از شاخصه های سبزوار یا شهر کهن بیهق است و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه حکیم سبزواری برپا شده است .
محمد اختریان، همچنین با اشاره به ساخت تندیس ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی گفت: این تندیس با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال در هفت متر ارتفاع ساخته شده است و در آینده نزدیک در سبزوار نصب می شود.
وی در خصوص ثبت روز نخست آبان ماه به عنوان روز بیهقی در تقویم ملی ایران هم گفت: پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است و امیدواریم این مهم محقق شود.
محمدجعفر یاحقی، عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر سیدمحمد علوی مقدم، استاد و چهره ماندگار ادبیات فارسی و شمار زیادی از مسئولان و دانشگاهیان در همایش بزرگداشت بیهقی حضور داشتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: