ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:13 | مه20 تهران

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه در تهران دیدار کردند

تاریخ: 11:09, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پاکدانوف، نماینده ویژه پوتین، در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه با امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، دو طرف در این گفتگو بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تاکید و تروریسم در خاورمیانه را منبع تهدید و ناامنی برای جهان توصیف کردند.
معاونان وزرای خارجه دو کشور همچنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق بین الملل و اقدامات یکجانبه آمریکا را یکی از عوامل تشدید افراط گرایی در منطقه دانستند.
حسین امیرعبداللهیان، با تاکید بر خطر گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه، درباره نیات واقعی آمریکا در مبارزه با تروریسم ابراز شک و تردید کرد و دخالت های این کشور را در منطقه از مهمترین عوامل رشد و تقویت تروریسم دانست.
معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر استمرار رایزنی های دو جانبه درباره مسایل منطقه، تعهد به مبارزه با تروریسم و کمک به ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کردند.
امیرعبداللهیان، و پاکدانوف، همچنین اعلام کردند هرگونه اقدام نظامی در جغرافیای سوریه، بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل پذیرفتنی نیست زیرا مبارزه با تروریسم نمی تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.
تهران و مسکو با اشاره به ضرورت مقابله مسئولانه، شفاف و صادقانه کشورها در مقابله با تروریسم بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین المللی در این باره تاکید کردند.
دیدار معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه در چارچوب رایزنی های دائمی دو کشور درباره مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا صورت گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: