ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:40 | مه20 تهران

سیستم هشدار سریع اعلام خطرات جوّی در تهران راه اندازی می شود

تاریخ: 16:11, 23-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 23 اکتبر 2014 میلادی برابر با 1 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه اندازی سیستم هشدار سریع اعلام مخاطرات جوی خبر داد.
بنابراین گزارش، احمد صادقی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان هواشناسی کشور و سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: راه اندازی این سیستم موضوع اصلی این تفاهم نامه است تا خیلی سریع متوجه مخاطرات شویم و دستگاه های دخیل را به مقابله دعوت کنیم.
وی گفت: همه این فرایندها متضمن آموزش هایی است که مردم باید در شهر تهران ببینند .
صادقی افزود: مخاطرات جوی یکی از 38 مخاطره شهر تهران است که متاسفانه شهروندان از آن متضرر شده اند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا دیروز شاهد آب گرفتگی گسترده در بسیاری از مناطق تهران بودیم، گفت: آمادگی در مقابله با سیل و آبگرفتگی شهری در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و دستگاه های مربوطه زیاد است.
صادقی گفت: طرح های زیادی برای اصلاح معابر، کانال ها و مسیل ها در دست اقدام است تا شاهد این مقدار کم آبگرفتگی نیز در شهر تهران نباشیم.
همچنین داود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره مفاد تفاهم نامه این همکاری گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است زیرساخت هایی برای موضوع هواهای مخرب و اثرات آن روی شهر تهران ایجاد شود تا بتوانیم هواهای مخرب را با همکاری سازمان مدیریت بحران مدیریت کنیم.
داود پرهیزکار افزود: طوفان، بارش باران و برف سنگین، یخ زدگی سطح خیابان ها، تگرگ و رعد و برق هواهای مخرب محسوب می شود که می تواند به مردم و زیرساخت های شهری آسیب بزنند.
وی گفت: امسال، سال زراعی خوبی را پیش بینی کردیم که در مهر امسال این اتفاق افتاده است.
پرهیزکار افزود: امیدواریم در سال زراعی که از اول مهر تا پایان شهریور سال آینده است، شرایط بارش در سطح کشور در حد طبیعی باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: