استان های لرستانِ ایران و اسمالِنسک روسیه قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند

تاریخ: 22:45, 22-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 22 اکتبر 2014 میلادی برابر با 30 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، استان های لرستان و اسمالنسک روسیه در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی قرار داد همکاری امضا کردند.
بنابراین گزارش، سلاح ورزی، رییس اتاق صنعت معدن و کشاورزی خرم آباد گفت: در آخرین مرحله از سفر هیات تجاری اقتصادی لرستان به کشور روسیه، قرار داد همکاری های تجاری - اقتصادی بین استان های لرستان و اسمالنسک روسیه به امضا رسید.
سلاح ورزی، افزود: در جریان این سفر چهار روزه، تفاهم نامه ای با حضور بازوند، استاندار لرستان و آلکسی اوستوروفسکی، استاندار اسمالنسک روسیه به امضای روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد و ولادیمیر پتروویچ آرخیپنکوف رییس اتاق بازرگانی اسمالنسک رسید.
وی گفت: در این نشست که استاندار و رییس کل دادگستری لرستان، مسئولان اداره های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی لرستان حضور داشتند، ضمن ارائه مطالبی درباره توانمندی های لرستان، اعضای هیات لرستانی، با مدیران متناظر روسی و همکار خود دیدار و گفت و گو کردند.
سلاح ورزی، افزود: در سفر همکاری های اقتصادی دو استان، تجار و مدیران صنعتی حاضر در هیات لرستانی با حدود 40 نفر از مدیران شرکت ها و فعالان اقتصادی روسی دیدار و تبادل نظر کردند.
لرستان از استان های غربی کشور با 28 هزار و294 کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر جمعیت، ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی دارد.
لرستان تنها استان ایران است که به دلیل اهمیت بسیار زیاد تاریخی یکی از چهار بخش اصلی موزه ملی ایران را به خود اختصاص داده است.
استان اسمالنسک با وسعت 49 هزار و 779 کیلومتر مربع و 968 هزار نفر جمعیت در غرب روسیه در 365 کیلومتری مسکو و همسایگی بلاروس واقع شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: