ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:01 | جولای07 تهران

در ایران چهار نیروگاه زباله سوز ساخته می شود

تاریخ: 11:47, 21-10-2014.

تهران. دوشنبه، 20 اکتبر 2014 میلادی برابر با 28 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر دفتر انرژی زیست‌توده سازمان انرژی‌های نو ایران "سانا" از احداث چهار نیروگاه زباله‌سوز در کشور خبر داد.
بنابراین گزارش، جواد نصیری در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار داشت: منبع انرژی زیست‌توده از زایده‌های کشاورزی و جنگلی، کود دامی، زباله و فاضلاب انسانی، پساب صنایع و گیاهان انرژی‌زا به‌دست می‌آید.
وی افزود: زیست‌توده در بین انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت بسیاری دارد زیرا در عین‌حال که انرژی پاک مشابه سایر تجدید پذیرها تولید می‌کند، پاک کننده آلودگی حاصل از رهاسازی این منابع در طبیعت است.
وی با بیان اینکه زیست‌توده به روش‌های مختلف می‌تواند به ما انرژی تحویل دهد، گفت: تحویل منابع انرژی جامد همچون ذغال، مایع مانند بیودیزل و بیواتانول، گاز ازجمله بیوگاز، برق و حرارت، سوخت خودرو، مواد تجدید پذیر و حتی تامین خوراک پتروشیمی‌ها از مزیت‌های ویژه این انرژی است.
وی افزود: جهان در حال حرکت به سمت استفاده پیشرفته از انرژی زیست‌توده است که حاصل آن تولید برق، سوخت خودرو، مواد تجدید پذیر و کود مرغوب است.
وی افزود: دو شهر مشهد و شیراز دارای نیروگاه لندفیل (دفن‌گاه زباله) هستند که درمجموع 1600 کیلووات ظرفیت دارند.
وی از اجرای چهار نیروگاه زباله‌سوز در ایران خبر داد و گفت: طرح‌های احداث نیروگاه‌های زباله‌سوز در تهران، ساری، رشت و نوشهر درمجموع به‌ظرفیت 15 مگاوات در حال اجرا هستند که نیروگاه زباله‌سوز تهران در مراحل پایانی و راه‌اندازی قرار دارد.
وی اظهار داشت: براساس لایحه‌ای که وزارت کشور تدوین کرده است و از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، 15 نیروگاه زباله‌سوز به‌ظرفیت 120 مگاوات در 15 نقطه کشور احداث می‌شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: