ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:30 | جولای07 تهران

وزیر خارجه ایران: تحریم یک نمادی است از نوع رابطه ای که وجود داشته و این نماد باید شکسته شود

تاریخ: 18:15, 17-10-2014.

تهران. جمعه، 17 اکتبر 2014 میلادی برابر با 26 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در نشست با خبرنگاران ایرانی در وین تاکید کرد که تحریم های ضد ایران بی تاثیر بوده و مانع روانی که باید طرف مقابل از آن عبور کند، همین موضوع تحریم هاست.
بنابراین گزارش، محمد جواد ظریف، افزود: در دور جدید گفتگوهای هسته ای همه طرف هابر این اعتقادند که پیشرفت هایی صورت گرفته و جریان مذاکرات رو به جلو است. پس از مذاکرات نیویورک نیز اعتقاد بر این بود که در مذاکرات هسته ای حرکت به سمت جلو بوده هر چند که این حرکت کند است.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: آنچه که لازم است طرف مذاکره به آن درک کاملی پیدا کند، آن است که تحریم ها بی تاثیر بوده است اما طرف مقابل احساس می کند که این تحریم ها خیلی ارزش دارد.
ظریف تاکید کرد: تحریم ها تاثیر قابل توجهی ندارد و متاسفانه طرف مقابل این واقعیت را هنوز درک نکرده است.
وزیر امورخارجه ایران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما فکر می کنیم حرکت در همه زمینه ها به سمت جلو بوده و راهکارهای مختلفی مورد بحث قرار گرفته است، افزود: اما من هنوز فکر می کنم مانع روانی که باید طرف مقابل از آن عبور کند موضوع تحریم است.
وی گفت: تحریم نه کارامدی در گذشته داشته و نه کارامدی در اینده خواهد داشت بلکه تحریم یک نمادی است از نوع رابطه ای که وجود داشته و این نماد باید شکسته شود و ما برای همین است که روی آن اصرار داریم.
ظریف در ادامه گفت: طی هفته های آینده جلسات کارشناسی خواهیم داشت وضرورت دارد درباره موضوعات مختلفی صحبت شود و موضوعاتی هم نیاز به یک حرکت سیاسی دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: