رييس جمهور عراق: روابط تهران - بغداد راهبردی است

تاریخ: 12:08, 16-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 16 اکتبر 2014 میلادی برابر با 25 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس جمهور عراق روابط دو کشور همسایه ایران و عراق را ویژه دانست و آن را غیر قابل مقایسه با روابط با دیگر کشورها دانست.
بنابراین گزارش، فواد معصوم دیروز در دیدار سفیر ایران در بغداد با استقبال از گسترش روابط تهران - بغداد از کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق در مقابله با تروریسم قدردانی کرد. در این دیدار دو طرف درباره تحولات امنیتی عراق گفتگو کردند.
حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد هم گفت: ما خواستار عراق یکپارچه و متحد هستیم و معتقدیم عراقی ها می توانند مشکلات شان را حل کنند.
حسن دانایی فر، با اشاره به اینکه ارتش و مردم عراق توانایی مقابله با تروریست ها را دارند، تصریح کرد: عراق به حضور نیروی زمینی بیگانه نیازی ندارد.
وی به دستاوردهای نیروهای مردمی و نظامی عراق در مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: ورود نیروهای خارجی منطقه ای و فرامنطقه ای پرونده و امنیت عراق را پیچیده تر خواهد کرد و به سود عراق و امنیت منطقه نیست.
دانایی فر، همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از یکپارچگی و امنیت عراق، آماده کمک به مردم، دولت و مسئولان این کشورعراقی درمبارزه با تروریست ها است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: