ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:09 | سپتامبر20 تهران

تاکید اخضرابراهیمی بر نقش مهم ایران در مقابله با داعش

تاریخ: 09:33, 16-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 16 اکتبر 2014 میلادی برابر با 25 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرستاده ویژه سابق سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه تاکید کرد برای جلوگیری از پیشرفت داعش، لازم است ایران مشارکت بیشتری داشته باشد.
بنابراین گزارش، به نقل از بی بی سی  اخضر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار این شبکه گفت: به نظر من هیچ کسی تردید ندارد که اوضاع بسیار جدی و وخیم است. این سازمان به نظر می رسد یک باره ظاهر شده باشد اما این تصور درستی نیست بلکه این گروه در عراق ده برابر بیشتر از سوریه فعال بوده است. من در گزارشم به شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه آوریل در این باره هشدار داده بودم که متاسفانه خیلی به این هشدار من توجه نشد.
اخضر ابراهیمی در پاسخ به این سوال که آیا شکست داعش راه حل نظامی دارد اظهار کرد: همه از من انتقاد می کردند زیرا از همان ابتدا می گفتم که هیچ راه حل نظامی صرف برای این مشکلات وجود ندارد. اول از همه اینکه من نمی فهمم چگونه ایران که این همه در عراق نفوذ دارد، در واقع ایران بیش از آمریکایی ها در عراق نفوذ دارد، اما شما آنها را وارد گود نمی کنید تا به آنها بگویید که شما نیز برای آنچه در عراق رخ می دهد، تا حدودی مسئول هستید. بنابراین شما نیز باید در حل این مشکل مشارکت کنید و از شبه نظامیان شیعه که سنی ها را می کشند حمایت نکنید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: