ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:06 | جولای05 تهران

هند مرکزفرماندهی ارتش پاکستان درکشمیررا هدف قرارداد

تاریخ: 14:14, 30-10-2018.


تهران. 30 اکتبر 2018 میلادی برابر با 8 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مقامات نظامی هند امروز سه شنبه اعلام کردند که ارتش این کشور در پاسخ به بمباران منطقه پونچ و جلاس در ایالت جامو و کشمیر توسط پاکستان، مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در منطقه کشمیر تحت کنترل اسلام آباد را هدف قرار داده اند.
بنا به مقامات هند ارتش پاکستان هفته گذشته یک مقر فرماندهی و چند مرکز نظامی ارتش هند در منطقه پونچ را با استفاده از خمپاره بمباران کرده بود و این منجر به پاسخ  و اقدام نظامی هند علیه پاکستان شده است.
به گزارش رسانه های خبری جهان به نقل از شاهدان عینی، به این مرکز آسیب زیادی رسیده است و چندین تصویر از محل برخورد خمپاره های هند منتشر شده است که اظهارات شاهدان را تایید می کنند.
قابل تذکر است که هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند.
ولی سال 2016 میلادی بر اثر انجام حمله تروریستی به پایگاه ارتش در شهر اوری واقع در ایالت جامو و کشمیر هند 19 سرباز هندی کشته شدند و دهلی نو در این حمله تروریستی اسلام آبادرا متهم کرد وجهت انتقام حمله محدود به پایگاه های شبه نظامیان در چهار نقطه از خاک پاکستان انجام داد.
بنا به داده های مقامات دفاع هند در سال 2017 بیش از 138 پرسنل نظامی پاکستانی در تیراندازی ارتش هند در منطقه کشمیر کشته شده اند و اما این تعداد در سال 2018، پس از درخواست ارتش پاکستان برای آتش بس کاهش یافته است.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
ولی کارشناسان هر دو کشور هند و پاکستان را مسئول نقض مکرر آتش بس میان این دو کشور در امتداد خط واقعی کنترل در کشمیر می دانند.
به گزارش ایرنا هند پاکستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاکستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد کرده و هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این کشور متهم کرده است.
هرچند بخشی از اقلیم کشمیر در قلمرو هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قراردارد ولی هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 میلادی تاکنون است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: