معاون وزارت خارجه ایران با قائم مقام وزير خارجه قبرس دیدار کرد

تاریخ: 11:40, 15-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 15 اکتبر 2014 میلادی برابر با 23 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، الکساندرس زنون قائم مقام وزیر امور خارجه قبرس در تهران با حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، معاون عربی و افریقای وزارت خارجه ایران در این دیدار با اشاره به موضع ثابت و آشکار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه مبنی بر اینکه راه حل بحران در این کشور، نظامی نیست و نمی‌توان با استفاده از تروریسم، حکومت‌ها را سرنگون کرد و مردم باید در این خصوص تصمیم بگیرند گفت: حامیان تروریسم، اکنون نیز با نمایش‌های نظامی و بمباران هوایی به دنبال حل مشکلات داخلی خود هستند نه مبارزه واقعی با تروریسم.
امیرعبداللهیان مبارزه باتروریسم را یک موضوع قابل توجه و مهم جهانی برشمرد و افزود: تکرار خطاها و اشتباهاتی که در گذشته انجام شد، کمکی به ثبات و امنیت منطقه نخواهد کرد و زمینه سوءاستفاده تروریست‌ها و تقویت آنان را فراهم می‌آورد.
قائم مقام وزیر خارجه قبرس نیز با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه، بر لزوم مبارزه واقعی با این پدیده خطرناک، تأکید کرد.
وی با اشاره به نقش مثبت و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تبادل نظر و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه، مفید و مهم برشمرد و بر ضرورت ادامه این گفتگوها تأکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: