ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:51 | آوریل30 تهران

فضای سرمايه گذاری در ايران مثبت ارزيابی می شود

تاریخ: 21:32, 14-10-2014.

تهران. سه شنبه، 14 اکتبر 2014 میلادی برابر با 22 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا به گفته وزیر امور اقتصادی ایران، مقامات و کارشناسان امور مالی شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول فضای سرمایه گذاری در ایران را مناسب و مثبت ارزیابی می کنند.
بنابراین گزارش،علیرضا طیب نیا، وزیر امور اقتصادی ایران در گفتگو با رسانه ها در نیویورک تاکید کرد: علیرغم ادامه تحریم های ضد ایران، ما با تبعیت از سیاست اقتصاد مقاومتی موفق شده ایم مشکلات عمده اقتصاد ایران را کنترل کنیم. اکنون در ایران نرخ تورم به شکل معنی داری کاهش یافته است و نرخ رشد اقتصادی کشور پس از اینکه به مدت دو سال متوالی منفی بود خوشبختانه در بهار امسال مثبت شد.
وی تصریح کرد زمینه مناسبی در اذهان مسئولین و کارشناسان اقتصادی و مقامات کشورها ایجاد شده است مبنی بر اینکه کاربرد سلاح تحریم ضد کشورها باید محدود شود و جلوی این کار گرفته شود.
طیب نیا، خاطر نشان کرد سایر مسئولان و مقاماتی که از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت داشتند موفقیت های چشمگیر ایران را ارزشمند و ستودنی ارزیابی و همه آنها تاکید کردند استفاده از ابزار تحریم برای تحمیل دیدگاه های سیاسی بر کشورها نه تنها نفعی برای جامعه جهانی ندارد بلکه موجبات تشدید رکود، کسادی، فقر و محرومیت را در سطح جهان فراهم خواهد کرد.
طیب نیا، افزود خوشبخاته اکثر مقامات کشورهای مختلف و سرمایه گذارانی که در این اجلاس شرکت دارند به شدت علاقمند هستند در ایران حضور داشته باشند و از فرصت های مناسب و سودآوری که در اقتصاد ایران وجود دارد استفاده کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: