روحانی به همتای اندونزی اش سقوط هواپیما و کشته شدن افرادرا تسلیت گفت

تاریخ: 09:25, 30-10-2018.


تهران. 30 اکتبر 2018 میلادی برابر با 8 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران درپیامی با اظهار تأسف از حادثه فجیع سقوط هواپیمای مسافربری دراندونزی، مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی را با دولت و ملت اندونزی ابراز کرد.
به گزارش ایرتاگ به نفل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام روحانی به عنوان جوکو ویدودو رییس جمهوری اندونزی آمده است: حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری که منجربه کشته شدن تعدادی ازشهروندان اندونزی از جمله تعدادی از مسوولان دولتی آن کشور شد، سبب تأسف و تأثر شد.
روحانی در این پیام برای جانباختگان این حادثه از درگاه خداوند مغفرت و برای بازماندگاه آنها شکیبایی استدعا کرده است
یادآوری می کنیم که هوپیمای مسافربری بوئینگ737
МАХ8
متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد روز دوشنبه پس از 13 دقیقه پرواز از فرودگاه جاکارتا پایتخت، به مقصد شهر پانگکال پینانگ درجزیره بانگکا اندونزی، در دریای جاوا سقوط کرد.
بر مبنای تازه ترین اخبار از سقوط این هواپیمای مسافربری اندونزی، اجساد 6 تن از مسافران و 21 کیسه محتوی بقایای اجساد و وسائل همراه کشته شدگان را یافته و بقایای اجساد به بیمارستان پلیس درجاکارتا منتقل شده است.
به گفته یوسف لطیف سخنگوی آژانس تحقیق و نجات اندونزی احتمالا هیچ مسافری زنده نمانده است و همه 188 سرنشین هواپیما کشته شده باشند. هنوز جعبه سیاه هواپیما را نیافته اند و محل دقیق سقوط هواپیما نیز مشخص نیست. مقام های امداد و نجات اندونزی عملیات 24 ساعته را انجام می دهند تا محل سقوط هواپیما را پیدا کنند.
تقریبا همه مسافران این هواپیما شهروند اندونزی بودند و در میان آنها یک مسافر ایتالیایی و یک خلبان هندی نیز بودند.  

هواپیمای سقوط کرده اندکی پس از پرواز درخواست داده بود تا به فرودگاه بازگردد و شرکت نیز بازگشت آن را تایید کرده بود اما بعد از 13 دقیقه تماس با این هواپیما قطع شد.  
گفته می شود این هواپیما به دلیل فنی سقوط کرد زیرا قبلا نیزهواپیمای سوط کرده از بالی به جاکارتا سفر کرده بود و در بالی دچار مشکل فنی شده بود ولی این مشکل رفع شده و سفر انجام شده بود.
خاطر نشان می کنیم که سال 1997 نیز بر اثر سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی همه 214  سرنشین کشته شده بودند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: