ایران قیمت رسمیِ نفت خام خود را کاهش داد

تاریخ: 10:00, 13-10-2014.

تهران. دوشنبه، 13 اکتبر 2014 میلادی برابر با 21 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا به گفته سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، قیمت نفت ایران متناسب با قیمت نفت عربستان کاهش یافت.
بنابراین گزارش، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران کاهش قیمت نفت خام ایران را بدلیل جذب بیشتر مشتری تکذیب کرد.
سید محسن قمصری، درگفتگو با رسانه های خبری با بیان اینکه قیمت نفت ایران همیشه بصورت موازی و رقابتی با قیمت نفت عربستان بوده است، اظهار کرد: در دوره اخیر قیمت نفت ایران برای رقابت با عربستان در زمینه جذب بیشتر مشتری کاهش معناداری پیدا نکرده است.
وی در این باره که عربستان برای مشتریان آسیایی خود، قیمت نفت را کاهش داده است آیا ایران نیز قیمت نفت خود را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: قیمت نفت به صورت ماهانه اعلام می شود و بر اساس شرایط بازار نوسان دارد.
به گفته قمصری، قیمت رسمی نفت عربستان در ماه جاری در همه بازارها نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و طبیعی است که قیمت نفت ایران نیز متناسب با قیمت نفت عربستان کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع دلایل فنی دارد و ارتباطی به رقابت میان دو کشور ندارد.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دلایل فنی این کاهش قیمت نفت گفت: وضع اقتصادی، عرضه و تقاضا بازار و قیمت فرآورده هایی که هم اکنون در بازار عملیاتی وجود دارد، برخی از عوامل این کاهش قیمت هستند.
وی با اشاره به پیچیده بودن بحث های فنی بازار نفت تاکید کرد: کاهش قیمت نفت ایران متناسب با عربستان به این معنی نیست که ایران می خواهد رقابت معنادار با عربستان داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: