ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:46 | جولای07 تهران

بهترین روش برای مقابله با بحران کم آبی در ایران، مدیریت تقاضا است

تاریخ: 23:50, 10-10-2014.

تهران. جمعه، 10 اکتبر 2014 میلادی برابر با 18 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حمیدرضا جانباز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران، سیاست های این شرکت درباره بحران آب تشریح کرد.
بنابراین گزارش، وی با اشاره به استمرار مشکل کمبود آب در برخی مناطق ایران به ویژه کلانشهرها گفت: ساماندهی وضع بحران آب و قانونی شدن جرائم مشترکان پرمصرف در کنار توسعه اقتصاد‌ آب باید مدنظر باشد.
حمیدرضا جانباز در گفتگو با رسانه های خبری گفت : بحران آب و کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف آب ادامه دارد و دیگر نمی توان در انتظار سال های پربارش بود و مدیریت طرف های تقاضا را رها کرد.
وی افزود: در سال های اخیر میزان بارش نسبت به متوسط بلندمدت کاهش پیدا کرده و توزیع این بارش ها هم ناموزون است و باید خود را برای مدیریت مصرف متناسب با شرایط کم بارش آماده کنیم و البته رشد جمعیت در کلان شهر ها هم ادامه دارد.
جانباز در باره جریمه مشترکین پرمصرف هم گفت : تعرفه های نامتناسب سبب افزایش مصرف بی رویه آب شده است و باید مشترکانی که بیش از الگو، مصرف می کنند ، هزینه ان را پرداخت کنند و البته صرفه جویی در صنعت و کشاورزی هم باید مورد توجه باشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : در حال حاضر سهم پرداختی مشترکان از هزینه تمام‌شده آب حدود 19 تا 20 درصد است.
حمیدرضا جانباز گفت : بهترین روش مقابله با بحران کم‌آبی در کشور مدیریت تقاضاست و باید روش‌های گوناگون مصرف بهینه آب را در جامعه ترویج کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: