ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:02 | جولای07 تهران

ایران یک شناور تحقیقاتی را در آذرماه به آب می اندازد

تاریخ: 23:16, 10-10-2014.

تهران. جمعه، 10 اکتبر 2014 میلادی برابر با 18 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین شناور تحقیقاتی کشور در آذر سال جاری و همزمان با هفته پژوهش به آب اندازی می شود.
بنابراین گزارش، دکتر وحید چگینی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی افزود: در جلسه اخیری که با مسئولان سازمان صنایع دریایی به عنوان پیمانکار ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور برگزار شد، این سازمان وعده داد آب اندازی این شناور در آذر ماه امسال صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این شناور تاکنون با پیشرفت 80 درصدی همراه بوده است، ادامه داد: همچنین قرار شد اواخر امسال نیز این شناور تحقیقاتی به طور کامل برای انجام گشت های تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تحویل نهایی شود.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به تخصیص نیافتن 60 میلیارد اعتبار برای تکمیل ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور گفت: این مبلغ به منظور خرید و نصب تجهیزات تخصیصی قرار بود به این شناور اختصاص یابد.
چگینی گفت: با پیگیری های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت علوم و فناوری امیدوار بودیم هر چه سریعتر این میزان اعتبار داده شود.
رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تاکید کرد: برای ساخت این شناور تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
چگینی خاطرنشان کرد: با اتمام ساخت این شناور و به آب اندازی آن دیگر برای گشت های تحقیقاتی مجبور به اجاره شناورهای سایر ارگان نیستیم و به راحتی می توانیم در هر زمانی که اراده کنیم گشت های تحقیقاتی را برگزار کنیم.
پیش از این قرار بود به آب اندازی نخستین شناور تحقیقاتی کشور در اوایل شهریورماه صورت گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: