ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:56 | جولای07 تهران

معاون وزیر امور خارجه ایران: بزودی، برگزاری مذاکره سه جانبه در وین

تاریخ: 22:33, 10-10-2014.

تهران. جمعه، 10 اکتبر 2014 میلادی برابر با 18 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مذاکره سه‌جانبه میان ظریف، اشتون و کری چهارشنبه آینده در وین برگزار می شود.
بنابراین گزارش، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌های کشور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.
آقای عراقچی این مذاکره را در ارتباط با موضوعاتی مانند تحریم و چگونگی رفع تحریم و غنی‌سازی دانست و ابراز امیدواری کرد این مذاکره مسیری برای حل مشکلات فی ما بین ایران و 5+1 باشد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با بیان اینکه مذاکرات به جاهای حساس رسیده است، افزود:‌ فرصتی که برای مذاکرات تا سوم آذر بود، در حال پایان است.
آقای عراقچی گفت: زمان به سرعت در حال گذر است و اگر در این دور به نتایج کافی نرسیم قطعا تا سوم آذر به نتیجه نهایی نیز نمی‌رسیم.
وی با بیان اینکه طرفین برای ادامه مذاکرات جدی هستند، ابراز امیداوری کرد: غرب کمال استفاده را برای رسیدن به یک راه حل مناسب ببرد.
معاون وزیر امور خارجه همچنین در ارتباط با اظهارات کامرون در سازمان ملل علیه ایران گفت: این اظهارات در شان دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور نبود و ما عجله‌ای برای از سرگیری روابط با این کشور نداریم.
آقای عراقچی افزود: باید با احترام با کشورها صحبت کنیم و عزتمان را فدای روابط دوجانبه با هیچ کشوری نخواهیم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: